;

ПРИЧИНИ ФАКАПІВ У ПРОЕКТАХ

05.11.2018

І про найчастіші причини факапів у проектах в розрізі маркетингу, комунікацій та дизайну.
18 років роботи з брендами і стартапами сформували кумедну статистику. Позиція (або стійка думка, яка насправді є наївною оманою), що приводить прямо вниз, починається зазвичай з таких переконань.

1. Стратегія «Чарівні помахи дрюком».
Не потрібні ніякі дослідження, дані та розробки. Це марна трата часу та бюджету. «Потрібно вийти на поле битви та махати дрюком – хто раніше вийшов і краще махає, той переможе» (це реальна цитата). Здебільшого складності в цьому сценарії починаються на етапі вибору дрючка (наскільки великий, важкий, довгий, товстий, якої форми) і технології махача (як часто махати, куди, з якою швидкістю і траєкторією). Звичайно, картина того, хто махає дрючком, серед тих, хто мирно збирає урожай, виглядає кумедно. Підсумок – нестримне розчарування.

2. Стратегія «Має саме працювати!».
Стратегія (тут можна замінити на САЙТ, КРЕАТИВ, КАМПАНІЯ, БРЕНДИНГ) має працювати! Стратегія не може сама собою працювати і наблизити вас до мети. Працювати доведеться всій команді. Не є таємницею, що робота зі стратегії значно підвищує шанси на успіх. Однак гарантій не дає. Бізнес загалом – процес імовірнісний. Якщо за підсумками написання стратегії чекати негайних змін фінансових показників, то підсумок – нестримне розчарування. Потрібен час на впровадження та реалізацію. В гарному стратегічному документі, до речі, воно зазначено.

3. Стратегія «Оптимізація відсутнього бюджету».
Стратегія є, креатив теж. Бюджету немає. «Ми знаємо, є шлях, який зробить нас відомими без бюджету!».
Не зовсім безнадійна позиція. Але утопічна. Зазвичай вина – легенди про успіх, за яким стоїть лише віра в свій проект. Насправді за будь-яким успіхом стоїть ресурс (час, сили, праця), який вимагає фінансового забезпечення. Винятки трапляються рідко, і найчастіше це ті ж легенди. Завжди варто порівнювати ресурси та цілі. Ви ж не підете в перехід через пустелю без запасу води, сподіваючись на креатив і вдачу? Можна ризикнути, але спершу погуглити «кладовище стартапів» або «помилка того, хто вижив».

4. Стратегія «Крутий інсайдер».
Ситуація, в якій стартап/бізнес/новий продукт запускається без ретельного дослідження та аналітики. Зустрічається дуже часто. Основні аргументи:
- я мільйон років у бізнесі (досвід вас не врятує. Ринок, технології, споживчі тренди міняються сьогодні стрімко)
- я прослухав «Папу бренда» (круто, тепер зробіть дослідження перед запуском. Мотивація – відмінно, але для фундаменту мало)
- у мене таке вже було (повторюваний процес теж вимагає дослідження та аналітики, трохи іншої, ніж на старті, але вона не менш необхідна)
- я бачив, як це роблять інші (бенчмаркінг працює, але він лише частина дослідження. Ви можете бачити лише вершину айсберга і повторити подвиг «Титаніка»)
Ця позиція НІКОЛИ не дозволить вам обрати правильну стратегію. Ви можете розробити, точніше намріяти, стратегію. Але її ймовірність, точність, ефективність будуть примарними. Спробуйте прокласти маршрут в незнайомому місці без карти – аналогія 100%.

5. Стратегія «Рекрутинг – оптимізація».
Найнебезпечніша омана. У разі наявності грамотного керівництва, бюджету і стратегічних документів під час запуску проекту економія та оптимізація стосуються команди. На старті набираються найдешевші фахівці, або не контролюється їх компетентність. Часто при рекрутингу керуються помилковими критеріями або критерії відповідності відсутні в принципі.
Підсумок: якщо команда не отримує гідної оплати, то намагається компенсувати положення: стартує з відкатів або особистої наживи. Або саботує процес, вважаючи свій час більш цінним. Працездатність та ініціативність при низькій кваліфікації ще більш руйнівна. Тут буде і «креатив», і самореалізація за рахунок проекту і найнесподіваніші варіанти. Але найнебезпечніший – така команда ніколи не буде працювати з професійним підрядниками, щоб уникнути демонстрації власної некомпетентності. Найчастіше, прикриваючись економією або нерелевантними критеріями вибору, буде знаходити і працювати з такими же посередностями, щоб виглядати на їх тлі професіоналами. Само собою стрімкого злету або прориву на ринок в такому випадку не варто очікувати. 

Насправді повний список міг би перетворитися на «енциклопедію хворіб стартапів».
Це лише 5 найчастіших приводів нездоров'я бізнесу, з якими ми стикаємося при зверненні до нас.

Бажаєте бути в курсі наших новин?
Залишити заявку 4press.com 4press.com 4press.com